Sprogforeningens generalforsamling

Folkehjem Aabenraa Haderslevvej 7,, Aabenraa, Sønderjylland, Danmark

Sprogforeningens generalforsamling i 2024 afholdes den 30. april kl. 19,00. Der startes med et foredrag. Dagsorden i.h.t. Vedtægterne.

Blixen og musikken – foredrag v/Museumsguide Lene Brandt

Haderslev Bibliotek Bispebuen 3, Haderslev, Danmark

Museumsguide Lene Brandt, fortæller hvordan musikken har haft betydning for Blixens liv og forfatterskab, og Trio Sono væver tonerne fra yndlingskomponisterne ind i fortællingen med afsæt i Blixens store pladesamling

Nazisternes sidste tilflugt i Flensborg – v/forfatter og kulturredaktør Hans Christian Davidsen

Folkehjem Aabenraa Haderslevvej 7,, Aabenraa, Sønderjylland, Danmark

Forfatter og kulturredaktør Hans Christian Davidsen fortæller i sit foredrag om Flensborg, der i april-maj 1945 blev nazisternes sidste tilflugtssted. 6000 nazister, deriblandt flere af de helt store, tog den såkaldte »Rattenlinie Nord« til Flensborg. Mellem 2000-3000 nazister fik nye identiteter og forsvandt i anonymiteten i byen.

kr125,

Sprogforeningens Sprog- og Kulturpris 2024

Folkehjem Aabenraa Haderslevvej 7,, Aabenraa, Sønderjylland, Danmark

Sprog- og Kulturprisen 2024 uddeles den 20. november 2024 Kl. 19,30 i Billedsalen på Folkehjem.